T.C.

SEYHAN İLÇE BELEDİYESİ

ÇEVRE KORUMA ve KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV ve ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 – Bu yönetmeliğin amacı; Adana İli Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’nün idari yapısını, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

Madde 2 – Bu yönetmelik, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’nün kuruluş, teşkilat yapısı, görev alanındaki yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak

Madde 3 - Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin b bendi uyarınca ve bu kanuna bağlı diğer tüzük, yönetmelik, yönerge ve genelge hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 - Bu yönetmelik uygulamasında;

  1. Belediye: Adana Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde kurulan Seyhan İlçe Belediyesi’ ni,
  2. Başkanlık: Seyhan İlçe Belediye Başkanlığı’nı,
  3. Meclis: Seyhan İlçe Belediye Meclisi’ni,
  4. Encümen: Seyhan İlçe Belediye Encümeni’ni,
  5. Başkan Yardımcısı: Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’nı,
  6. Müdür: Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü’nü,
  7. Müdürlük:  Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’ nü,
  8. Birim: Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü birimlerini,
  9. Birim Sorumlusu: Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü birim Sorumlularını,
  10. Personel: Seyhan İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’ne bağlı çalışanları,
  11. Harcama Yetkilisi: Birim müdürünü,
  12. Harcama Talimatı: Hizmetin gerekçesi ile yapılacak işin konusu, tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme yöntemi ve hizmeti gerçekleştirecek görevlinin yazılı olduğu belgeyi,
  13. Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevini yürüten kişiyi ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon Yapısı

Madde 5 - Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü, müdür ve müdüre bağlı aşağıda yazılan birimlerden oluşur.

  1. Evrak Kayıt Birimi
  2. Çevre Denetim Hizmetleri Birimi
  3. Gıda Kontrol Hizmetleri Birimi
  4. Atık Yönetimi Birimi

Madde 6 - Müdürlüğün organizasyon şeması aşağıda verildiği gibidir:

           

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki Ve Sorumluluklar

Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’ nün Görevi

Madde 7 – Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü’nün görevleri aşağıda belirtilmiştir:

  1. 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu ile diğer ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve sair mevzuat hükümlerinin belediyeye verdiği görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirmek,
  2. İlgili mevzuatın çevre konusunda belediyelere verdiği görevleri yapmak, Mahalli Çevre Kurulu kararları ile Belediye Meclis ve Encümen kararlarını uygulamak,
  3. Çevresel gürültünün değerlendirilmesi ve yönetimi için plan ve proje geliştirmek; gürültü kaynağını izlemek; gürültüye neden olan bina ve işyerlerini denetlemek, gerekli önlemleri aldırmak, cezai işlem uygulamak,
  4. Çevre ve halk sağlığını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin kaldırılması veya mevzuatın öngördüğü değerlere çekilmesi için stratejiler belirlemek, gerekli çalışmaları yapmak,
  5. Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği kapsamında Büyükşehir İlçe Belediyelerine verilen yükümlülükleri yerine getirmek,
  6. Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği kapsamında Büyükşehir İlçe Belediyelerine verilen yükümlülükleri yerine getirmek, ambalaj atıklarının toplanması, taşınması, depolanması ve geri kazanımı için etüt, plan ve projeler yapmak/yaptırmak; yapılan projelere katkıda bulunmak,
  7. Hava, su ve toprak kalitesinin korunması amacıyla evsel atıklar hariç olmak üzere her türlü atığın yönetmeliklere uygun toplanması, taşınması, geri kazanımı veya bertaraf edilmesi için gerekli çalışmaları yapmak veya yaptırmak, kanun ve yönetmeliklere uygun olarak konusuna göre atık yönetim ve denetim planlarını hazırlamak ve uygulamak,
  8. Çevre ve gıda ile ilgili şikayet ve talepleri değerlendirmek, gereğinin yapılması için ilgili kişi, kurum, kuruluş ve işletmelerle işbirliği yapmak,
  9.  Çevresel sorunlarla ilgili olarak belediye birimleri, diğer belediyeler, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak,
  10.  Çevre ve gıda bilincinin geliştirilmesi ve yerleştirilmesine yönelik eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak, eğitim programları hazırlamak, planlamak ve uygulamak, çevre etkinlikleri düzenlemek, yapılan etkinlik ve organizasyonlara katılmak, bu hususta ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
  11. Gıda maddelerinin üretildiği, satıldığı, taşındığı ve depolandığı yerlerin gıda mevzuatına uygun olarak çalışmalarını sağlamak ve denetlemek,
  12.  Gıdalar nedeniyle oluşabilecek her türlü riske karşı tüketicileri koruyucu önlemleri almak,
  13. Belediyeye ait Kompost Üretim Tesisinin işletmesini sağlamak,
  14. Kompost Üretim Tesisinde toprak güçlendirici özellikli kompost hazırlanmasını ve paketlenmesini sağlamak,
  15.  Başkanlık Makamınca verilecek diğer görevleri yapmak.

Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü’ nün Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

 Madde 8 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek, müdürlüğün görevleri ile ilgili olarak diğer kurumlarla veya kurum içi Müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,
  2. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi ve ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak,
  3. Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek,
  4. Müdürlüğün çalışma programlarını (günlük, haftalık, aylık ve yıllık) hazırlamak ve sürekli güncel halde bulundurmak,
  5. Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  6. Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak,
  7. Müdürlük faaliyetleri ile ilgili olarak iş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak,
  8. Stratejik plan ve performans yönetimi kapsamında süreç/personel performanslarının arttırılması için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak, hedeflere uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak,
  9. Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
  10.  Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin tahsis edilen kaynakların planlanmış amaçlara ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını, uygulanan iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliği konusunda yeterli güvenceyi sağladığını, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, verilen bilgilerin doğruluğunu içeren İç Kontrol Güvence Beyanını düzenlemek ve Birim Faaliyet Raporuna eklemek. Yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemelerini ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutmak,
  11.  Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini, yıllık yatırım programını hazırlamak,
  12.  31.12.2005 Tarih ve 26040 3. mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak 01.01.2006 Tarihinde yürürlüğe girmiş olan “İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar” Hakkında Yönetmeliğin 4.bölümünde sayılan ve Mali Hizmetler Biriminin Ön Mali Kontrolüne Tabi Mali Karar ve İşlemlerden Müdürlüğünü ilgilendirenleri, Strateji Geliştirme Müdürlüğü’ne Kontrole göndermek,
  13.  İç ve Dış mali denetim sırasında denetçilere talep edilen bilgi ve belgeleri sunmak ve gerekli kolaylığı sağlamak,
  14.  Müdürlüğünde iç kontrolün etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacak düzenlemeleri hazırlamak. Bu amaca uygun olarak müdürlüğüyle ilgili mali işlemlerin süreç akış şemalarını hazırlamak ve üst yöneticinin onayına sunmak,
  15.  Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için iş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanmış ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmiş olduğunu kontrol etmek,
  16.  Giderlerin gerçekleştirilmesi için; ödeme emri belgesini imzalamak ve net ödeme emri belgesi ile eki belgelerini Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilerek ilgili muhasebe hesaplarına alınmasını sağlamak,
  17.  Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ile 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak,
  18.  Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde Müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak,
  19.  Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek veya havale ettirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,
  20.  Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısına rapor vermek. Başkanlık Makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak,
  21.  Diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,
  22.  Birim sorumlularını ilgili başkan yardımcısının onayı ile belirlemek, birim sorumlularının yapmış olduğu iş ve işlemleri takip etmek, denetlemek,
  23.  Müdürlük çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili yerlere bildirmek, müdürlük personelinin çalışma performanslarını değerlendirmek,
  24.  Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin oryantasyon eğitimini sağlamak,
  25.  Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak. Astlarından gelen teklif, talep ve şikâyetleri değerlendirerek gerekli gördüğü hususlarda düzenlemeler ve işlemler yapmak,
  26.  Müdürlükteki personelin izin işlemlerinde imza yetkisine sahip olmak,
  27.  Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek. Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, ve birim içi çalışma akışını kontrol etmek.

Madde 9 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Müdürlüğü; Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan;
  2. Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
  3. Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
  4. Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,
  5. Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
  6. İhalelerde ihale yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararına istinaden sözleşmeyi imzalamaya,
  7. Başkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye,
  8. İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,
  9. Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmaya ve yaptırmaya,
  10.  İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,
  11.  Çalışma gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,
  12.  Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
  13.  Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya,
  14.  Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
  15.  Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden başkan onayıyla görüş sormaya,
  16.  İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

Madde 10 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;
  2. Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
  3. Başkanın bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
  4. Gerektiğinde Belediye Encümenine,
  5. Kolektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludurlar.
  6. Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde,

Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;

  1. Sayıştay’a,
  2. İlgili Bakanlıkların denetim organlarına,
  3. Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna,
  4. İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.
  5. Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.

Birim Sorumlularının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Madde 11 - Birim sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Kendine verilen işleri, ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak,
  2. Müdürlüğe bağlı tüm teknik elemanların yasalar doğrultusunda çalışmalarını izlemek denetlemek ve çalışmaları koordine etmek,
  3. Resmi kurum ve kuruluşlar ile Belediyenin Müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara imza atmak,
  4. Elemanlarının meslek ve yetenekleri doğrultusunda görev dağılımını yapmak,
  5. Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler almak, uygulama birliğini sağlayarak elemanlar arasındaki teknik görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları gidermek,
  6. Personelin görevlerini gereği gibi yerine getirmesinden ve yetkilerini zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumludur.

Evrak Kayıt Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 12 - Evrak Kayıt Birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. Müdürlüğe gelen evrakların kaydedilmesi,
  2. Müdürlük personelinin hazırlamış olduğu evrakların onay işlemlerinin takip edilmesi, giden evrakların kaydedilerek ilgili yerlere gönderilmesi,
  3. Gelen/Giden evrakların arşivlenmesinin sağlanması,
  4. Müdürlüğün ihtiyacı olan kırtasiye ve teknik malzeme ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli talebin yapılması, malzemelerin depolanması ve gerektiği zamanlarda ihtiyaç sahiplerine temin edilmesi,
  5. Müdürlük arşivinin düzen ve tertibinin sağlanması, genel arşiv ile koordinasyonun sağlanması,
  6. Müdürlük personelinin mesai olurları, puantaj ve arazi tazminatlarının hazırlanması ve ilgili Müdürlüğe iletilmesi,
  7. Birim kapsamında yapılan tüm çalışmaların, yürürlükteki kanunlar ve teknik esaslar çerçevesinde gerçekleştirilmesi ile ilgili üst yöneticiye bilgi vermek,
  8. Müdürlüğe ihale kanuna göre alımı yapılan tüm Tüketim malzemelerine Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Taşınır İşlem Fişi düzenlemek, (T.M.Y.Örnek No:5)
  9. Girişi yapılan tüketim malzemelerinin Harcama birimlerine Taşınır İşlem Fişi ile çıkışının yapılması sağlamak, (T.M.Y.Örnek No:5)
  10.  Avans işlemlerinde alınan malzemelerin Taşınır İşlem Fişi ile kayıtlara alınmasını sağlamak, (T.M.Y.Örnek No:5)
  11.  Alımı yapılan Dayanıklı Taşınırlara (Demirbaş) Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Taşınır İşlem Fişi düzenlemek, (T.M.Y.Örnek No:5)
  12.  Dayanıklı Taşınırları Zimmet Fişi ile alımı yapılan Harcama Birimine teslim etmek, (T.M.Y.Örnek No:6/A)
  13.  Dayanıklı taşınırlara Sicil No sunu gösterir Barkod yapıştırmak,
  14.  4734 sayılı kanunun 22/d maddesine göre alımı yapılan Mal, Yapım, Hizmet işleri için Muayene raporunu hazırlamak ve muayene komisyonunca imzalanmasını sağlamak,
  15.  İşlemleri tamamlanan dosyaların kontrolünü yapıp ödeme yazı ile Mali Hizm. Md.ne gönderilmesini sağlamak,
  16.  Dayanıklı Taşınırların (Demirbaşların) takibini yapmak,
  17.  Dayanıklı Taşınır (Demirbaş) listelerini hazırlamak, odalara asılmasını ve güncelliğinin sağlanmasını kontrol etmek,
  18.  Eskimiş ve kullanım ömrü dolmuş Dayanıklı Taşınırların (Demirbaş) düşülmesini sağlamak,
  19.  Harcama Birimi adına her yıl Sayım Tutanağının (Örnek No:12), Taşınır Sayım Döküm Cetvellerinin (Örnek No:13), Taşınır Yönetim Hesap Cetvellerinin (Örnek No:14) hazırlamasını ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
  20.  Her türlü genelge, tebliğ, Yönetmelik ve başkanlık emirlerini ilgili personel, birimlere duyurmak,
  21.  Müdürlüğü ilgilendiren konularda CİMER, Bilgi Edinme, Halk Masa vb. iletişim kaynaklarından gelen yazıların cevaplanmasını sağlamaktır.

Çevre Denetim Hizmetleri Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 13 - Çevre Denetim Hizmetleri Birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. İlgili mevzuatın çevre konusunda belediyelere verdiği görevleri yapmak; Mahalli Çevre Kurulu kararları ile Belediye Meclis ve Encümen kararlarını uygulamak,
  2. Çevresel gürültünün değerlendirilmesi ve yönetimi için plan ve proje geliştirmek; gürültü kaynağını izlemek; gürültüye neden olan bina ve işyerlerini denetlemek, gerekli önlemleri aldırmak, cezai işlem uygulamak,
  3. Müzikli faaliyet gösteren eğlence yerlerine Canlı Müzik İzin Belgesi düzenlemek, ilgili mevzuatlar çerçevesinde faaliyetlerini yürütmesi için gerekli denetim çalışmalarını yürütmek,
  4. Çevreye rahatsızlık veren kirliliklerin kaldırılması veya mevzuatın öngördüğü değerlere çekilmesi için stratejiler belirlemek, gerekli çalışmaları yapmak,
  5. Çevre ile ilgili talep ve şikâyetleri değerlendirmek, gerekli iş ve işlemleri yapmak,
  6.  Çevresel sorunlarla ilgili olarak belediye birimleri, diğer belediyeler, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak,
  7.  Çevre bilincine yönelik olarak belediyede hizmet içi eğitim çalışmaları düzenlemek,

Gıda Kontrol Hizmetleri Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 14 - Gıda Kontrol Hizmetleri Birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. İlçe sınırlarımızdaki gıda üreten, satan, depolayan ve toplu tüketim faaliyeti gösteren işletmelere yönelik olarak Gıda Kontrolü ve Bilgilendirme çalışmaları yapmak ve bu işletmelerde yapılan kontroller ile halkımızın daha sağlıklı ve temiz gıdalar tüketmesini sağlamak,
  2. İlçe sınırlarımız içerisindeki gıda işletmelerinin hijyen kaynaklı risklerini azaltıcı faaliyetlerde bulunmak,
  3. Gıda ile ilgili talep ve şikâyetleri değerlendirmek, gerekli iş ve işlemleri yapmak,
  4. Belediyemiz gündüz çocuk bakım evlerinde sunulan gıda, yemek ve beslenme hizmetlerinin etkin kontrolünü sağlamak,
  5. Gerek ilçe genelinde bulunan hane halkına, gerekse gündüz çocuk bakım evlerinde bulunan çocuklara yönelik gıda güvenirliği, gıda hijyeni ve bilincini geliştirmeye yönelik eğitimler vermek,
  6. Kamu Kurumları, Odalar ve STK larla işbirliği içinde Adana ile özdeşleşmiş olan geleneksel ürünlerimizi korumaya yönelik çalışmalar yapmak,
  7. Gıda kaynaklı sorunlarla ilgili olarak belediye birimleri, diğer belediyeler, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak,
  8. Belediyemiz bünyesinde bulunan yemekhanenin ve üretilen yemeklerin kontrolünün sağlanması,
  9. İşletmesi belediyemiz tarafından gerçekleştirilen kafeterya vb. sosyal tesislerin gıda güvenilirliği yönünden etkin kontrolünün sağlanması,
  10.  İlgili mevzuatların gıda konusunda belediyelere verdiği görevleri yerine getirmek.

Atık Yönetimi Hizmetleri Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 15 - Atık Yönetimi Hizmetleri Birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Ambalaj atıklarının ayrı toplanması için uygun toplama sistemini kurmak, ambalaj atığı üreticileri tarafından toplama sistemine verilen ambalaj atıklarını ayrı toplamak veya toplattırmak, ambalaj atıklarının yönetimi için toplama ayırma tesisi kurmak/kurdurmak, işletmek/işlettirmek, kurduğu tesislere çevre lisanslı almak/aldırmak veya bu faaliyeti çevre lisanslı toplama ayırma tesisleri ile gerçekleştirmek,
  2. Hafriyat toprağı ve inşaat yıkıntı atıkları taşıma ve kabul belgesi düzenlemek, gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
  3. “Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği” (APAK) doğrultusunda, atık pil ve akümülatörlerin ayrı toplanmasını ve geri kazanılmasını sağlamak üzere gerekli çalışmaları yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek,  
  4. “Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği” ve “Madeni Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği” doğrultusunda bitkisel ve madeni atık yağ toplama çalışmalarını yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek, 
  5.  “Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliği” doğrultusunda atık elektrikli ve elektronik eşyaları (AEEE) toplama çalışmaları yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek, 
  6.  “Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği” çerçevesinde atık lastiklerin toplanmasına yönelik çalışmalar yapmak, organize etmek ve denetlemek/kontrol etmek,  
  7. Çevre kirliliğine yol açan atıkların çevre ve insan sağlığına zarar vermeden ilgili mevzuatlar çerçevesinde toplanmasını ve ortamdan uzaklaştırılmasını sağlamak,
  8. Mevzuata uygun atık yönetim ve denetim planlarını hazırlamak ve uygulamak,
  9. Belediye hizmet birimleri tarafından ekonomik ömrünü doldurarak hurdaya ayrılmış her türlü atık malzemelerinin ilgili çevre mevzuatlarına uygun bir biçimde depolanmasını sağlamak, bu atık ve hurda malzemelerin Destek Hizmetleri Müdürlüğü aracılığı ile MKE (Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu) Hurdasan A.Ş.’ye satılması için gerekli koordinasyonu sağlamak.
  10. İstek ve ihtiyaç doğrultusunda kompost üretmek.
  11. Üretilen kompostun paketlenip hazırlanması ve uygun koşullarda saklanması ile depolanmasını sağlamak.
  12. Kompostun üretim miktarı ile dağıtımını takip ve kontrol etmek.
  13. Talep doğrultusunda Kamu Kurum ve Kuruluşlarına ücret tarifesi çerçevesinde kompost üretimi sağlamak ve satışını gerçekleştirmek.
  14. Talep doğrultusunda Vatandaşlara, ticari kuruluşlara ve tarım üreticilerine ücret tarifesi çerçevesinde kompost üretimi sağlamak ve satışını gerçekleştirmek.
  15. Belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere ilgili müdürlüklerin talepleri doğrultusunda kompost üretimi sağlamak.
  16. Çiftçi kayıt belgesi bulunan ve tarım arazisinin toplamı 30 dönüm ve altında olan üreticilere kırsal kalkınmayı desteklemek maksadıyla üretilen kompostun yıl içerisinde en fazla 2 defa ücretsiz verilmek suretiyle dağıtımını yapmak.
  17. Hane halkının iaşesi için üretim yapan küçük üreticilere talep halinde üretilen kompostu yıl içerisinde en fazla 2 defa ücretsiz olarak vermek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Madde 16 - Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümleri ile ilgili sair mevzuat hükümleri ve ayrıca Başkanlık Genelgeleri göz önüne alınarak işlem yapılır.

Yürürlük

Madde 17 - Bu yönetmelik Seyhan İlçe Belediye Meclisi’ nin kabulü ve web sitesinde yayımı ile yürürlüğe girer.

Madde 18- Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte önceki yönetmelik yürürlükten kalkar.

Yürütme

Madde 19 - Bu yönetmelik hükümleri Seyhan ilçe Belediye Başkanı tarafından yürütülür.