.: Seyhan Belediyesi :.

Mali Hizmetler Müdürlüğü

Taşınır Konsolide Birimi

  • Taşınır kayıt kontrol yetkilileri arasında devir işlemlerinin esas ve usullerini belirlemek ve devir işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  • Taşınır kayıt kontrol yetkililerince yapılan işlemleri kontrol etmek, taşınır işlemlerine ilişkin kayıtları dosyalamak, arşiv hizmetlerini yürütmek,
  • Taşınır kayıt kontrol yetkililerine gerekli eğitimlerin verilmesini sağlamak,
  • Taşınırların takibine ilişkin olarak barkod sistemini uygulatmak,
  • Belediye harcama birimlerinin taşınır hesaplarını konsolide ederek, idarenin Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Hesabı İcmal Cetvelini üst yönetici adına hazırlamak,
  • Taşınır işlemlerine ilişkin muhasebe kayıtlarının yapılmasını sağlamak üzere taşınır işlemlerine ilişkin belgelerin muhasebe birimine gönderilmesini sağlamak,
  • Taşınırların tüm giriş ve çıkış kayıtları ile kullanılacak defter, belge ve cetvellerin bilgisayar ortamında tutulması ve düzenlenmesini sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak,
  • Sayıştay Başkanlığına sunulacak olan taşınır yönetim hesabına ait belgeleri düzenlemek,
  • Belediyenin taşınır kesin hesabını hazırlamak,
  • Müdürlüğün ihtiyacı olan kırtasiye ve teknik malzeme ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli talebin yapılması, malzemelerin depolanması ve gerektiği zamanlarda ihtiyaç sahiplerine temin edilmesi,
  • Müdürlüğe ihale kanuna göre Taşınır İşlem Fişi düzenlemek,(T.M.Y.Örnek No:5)
  • Girişi yapılan tüketim malzemelerinin Harcama birimlerine Taşınır İşlem Fişi ile çıkışının yapılmasını sağlamak,(T.M.Y Örnek No:5)
  • Avans işlemlerinde alınan malzemelerin Taşınır İşlem Fişi ile kayıtlara alınmasını sağlamak,(T.M.Y.Örnek No:5)
  • DayanıklıTaşınırları Zimmet Fişi ile alımı yapılan Harcama Birimine teslim etmek,(T.M.Y.Örnek No:6/A)
  • Dayanıklı taşınırlara Sicil No sunu gösterir Barkod yapıştırmak,
  • 4734 sayılı kanunun 22/d maddesine göre alımı yapılan Mal, Yapım, Hizmet işleri için muayene raporunu hazırlamak ve muayene komisyonunca imzalanmasını sağlamak,
  • İşlemleri tamamlanan dosyaların kontrolünü yapıp ödeme yazı ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
  • Dayanıklı Taşınırların(Demirbaşların) takibini yapmak,
  • Dayanıklı Taşınır (Demirbaş) listelerini hazırlamak, odalara asılmasını ve güncelliğinin sağlanmasını kontrol etmek,
  • Eskimiş ve kullanım ömrü dolmuş Dayanıklı Taşınırların (Demirbaş) düşülmesini sağlamak,
  • Harcama Birimi adına her yıl Sayım Tutanağının (Örnek No:12), Taşınır Sayım Döküm Cetvellerinin (Örnek No:13), Taşınır Yönetim Hesap Cetvellerinin (Örnek No:14) hazırlanmasını ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak.